2018. október 9., kedd

Nagy nap van, nagy nap van...

...sznak az arabok az ablakban :D
Na...
Szóval tényleg nagy nap. Ma érkezett a digitális hátfal, amit jó ideje keresek. Túlzásba azért nem akartam esni, ezért a P25-ös Phase One-t elengedtem (bár azért felvettem a kapcsolatot a Triponttal, de már eladta a gazdája).
A következő kísérlet egy Kodak DCS Pro Back volt, összesen 10 (!) expoval, dobozában, patika állapotban. Ez a nika.hu-nál volt, ahol tök jó fejek voltak, igyekeztek segíteni, bár érthető okokból kb nulla információt birtokoltak a cuccról. Érthető, hisz' már nem mai csirke, és nagyon szűk réteg a vásárlóközönség, szerintem kb én voltam az egyedüli, mióta árulják.
Szóval egyik pénteken beugrottam hozzájuk, ráakasztottam a gépre, és semmi. Valami "Error" felirat kíséretében jelezte, hogy nem leszünk barátok. Frissítettünk firmware-t, de semmi. Aztán a srác kiderítette, hogy valami speckó kábel kellene hozzá.
Na már most a Kodak teljesen befejezte a digi vonalat, support nincs, szerviz nincs (még az a szerencse, hogy filmjük még van), így elengedtem.
Az lett volna 3 kiló, bár annyit nyilván nem adtam volna érte, figyelembe véve az észérveket
(nagyon nem is hatott meg, hogy nem jött össze a dolog).
A Phase One H20 digitális hátfal, és a hozzá való fém védőmaszk
(forrás: google)

Erre a Phase One-ra tettem egy nagyon pofátlan ajánlatot eBay-en, amit persze elutasított az eladó, na mondjuk tényleg nagyon nevetséges összeget kínáltam, amolyan "hátha" alapon.
Elkezdtem vele levelezni, egy olasz faszi, nagyon korrekt, normális kommunikációval megáldott forma. Csak az emailváltás után kerestem rá, hogy kivel is levelezek.
Carlo Paggiarinonak hívják az úriembert, aki több Alfa plakátot, és gyönyörű régi páncélt és fegyvert fotózott, köztük a Wallace kollekciót, ami szerintem annyira szép lett, hogy az is megcsodálja, aki nem szereti ezt a témakört. Nyilván nekem a prioritás az volt, hogy egy olyan hátfalat vegyek, amit használni is tudok, nem egy olyat, ami csak azért van, hogy legyen, de értékelhető fotót nem lehet vele készíteni. Ezek a felvételek még a H20-szal készültek, szóval amolyan fémjelként néztem. Megegyeztünk egy összegben, küldött tesztfotókat, válaszolt a kérdéseimre. Minden jónak tűnt, így lecsaptam az eBay-en. Ígérte, hogy hétfőn DHL Express csomagként küldi.
Így is tett, küldte a csomagszámot. Reggel ránézek, futárnál van, kézbesítés alatt. Durva. 1nap alatt...
Csomag megjött, kinyit, egy makulátlan H20 hátfal az eredeti /fém/ védőlemezzel.
Felraktam a gépre, fw kábel bedug, Capture One megnyit, lövés, és a kép megjelent a gépen...
Semmi gebasz, semmi illesztőcucc, Plug 'n Play működik.
A képe is remek, 16Mp, ami több, mint elég (4080x4080).
Egyetlen hátrány, hogy a használatához rá kell aggatni a laptopot, de annyi forintot még nem nyomtattak, hogy csak úgy szórjam, ezért a P25 eleve luxuscikk lett volna (annak van akksija, meg kijelzője, és CF-re menti a fotót). Mivel javarészt műtermi közegben szeretném használni, így ez volt a legracionálisabb döntés. Külső lövésre ott a film, /na meg belsőre is simán/, és most itt egy digi lehetőség, szóval minden környezetben megoldható bármi.
Ilyenkor nagyon nehéz nyugodtan aludni...
Azért jó éjt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése