2012. április 25., szerda

Carl Zeiss Jena Tessar 2.8/50



A Zeiss-művek neve bizonyára sokmindenkinek ismerős. Ez a cég gyártja a világ egyik legelismertebb lencséit, és hosszú évek óta prémium minőséget jelent a név. Az 1800-as években indult gyár a mai napig töretlen hírnévvel rendelkezik, bizonyosan nem alaptalanul. Ez a Tessar 2.8/50 egy Praktica FX3 vázon pihent hosszú évekig. A váz már sajnos nem olyan állapotú hogy leverné a canonomat, így rákerült az erősebb "kutyára". Végeztem a tisztítással, és kezdődik egy új tortúra, mire lekattintom a harminchatot, majd előhívom. A lencsék nagyon szép állapotban vannak, pedig nem mai darab. Tudomásom szerint 1952-1978-ig gyártották, felépítését tekintve nem bonyolult, a 4 lencse 3 csoportban helyezkedik el. Ha valaki szeretne egy ilyet, fillérekért beszerezheti, egy átlagos állapotú darab 4-10ezer forint körül mozog. Amire figyelni kell újabb váz használatakor, hogy ú.n. "blendebeugrasztós" M42 adapter kell hozzá. Ez sem eget rengető összeg, egy AF visszajelzős kivitelt már 4ezer magyar pengőért birtokba lehet venni, és szerintem érdemes is. A régi M42 optikák  (szerintem) sokkal szebb rajzolatúak, és bár nincs autofókusz, nem ördöngös a használatuk. Kárpótlásul gyönyörű képeket lehet velük készíteni, és egy picit talán kuriózum is már ezekkel fotózni. Én legalábbis nagyon megszerettem őket.

2 megjegyzés:

  1. Nekem egy pancolarom volt, már bánom, hogy eladtam

    VálaszTörlés
  2. Sokat olvasgatom mostanában a fórumokat, a Pancolart agyon dícsérik. 1.8/50 már nem gyenge, és mindez frankó üvegen keresztül :) Ha látok valahol "akcióban", megpróbálok beszerezni egyet belőle.

    VálaszTörlés