2019. január 19., szombat

Szomorúság, keserűség


Tegnap (vagy tegnapelőtt, már nem tudom, mert már holnap van)... Szóval kezdem az elején.
Korábban (nemrég említettem is), hogy valami fókusz probléma volt a Hasselbladdal. Aztán lerekeszeltem, és nyilván jobb lett a szitu, de nem lett mindig tuti, és az ilyen dolgokat nem igazán szeretem. Mivel vasárnapra kinézett egy kis fotózás, és mert a napokban felhívtam egy hazai szakit, aki szerint nem objektív, hanem váz probléma volt, ezért munka után ahogy hazaértem, elkezdtem tesztelni.
Fogtam egy négyzethálós füzetet, a közepére rajzoltam egy X-et, kb 5cmre mögé raktam egy műszerészcsavarhúzót (backfocus miatt), és elkezdtem tesztelni. Állvány, a gép 45fokban állt, és folyamatoasan kb 30 expo alatt elcsúszott a fókusz. Már az elején sem volt tökéletes (WTF?), de a végére már katasztrófa-közeli volt az eredmény.
Hogy értsd:
Ez egy kocka. Elől objektív, felül mattüveg (kereső), hátul film/érzékelő, középen meg 45 fokban a tükör. Amikor felhúzod a gépet, a tükör lemegy, és a mattüveghez, és az objektívhez képest 45 fokban megáll, ugyan azt a képet látod a keresőben, amit exponáláskor (mikor felcsapódik a tükör, és elindul a kép rögzítése). Na, szóval a tükör szépen megy lefelé, és bal oldalt nekimegy egy ütközőnek (ez egy pici lemez), jobb oldalt meg a mechanika megfelelő részébe akad a tükör kerete, így tartva meg a megfelelő szöget. Na, ez a kis szar pöcök konkrétan letört. Ma elvittem a Soósba, és átadtam a szakinak, aki megállapította, hogy a váz valószínűleg szarul lett összerakva, mert túl nagyot feszített a tükör ezen a sziszaron, és kb. saját magát ölte meg a gép. A dologban a szopóroller az, hogy le kell gyártani az alkatrészt, és kalibrálni. A dühítő része pedig az, hogy kb 1,5 éve van nálam a cucc, és egy másik, az ország egyik szintén elismert, akkreditált Hasselblad-szakértője rakta "rendbe", ezen felül pedig mikor megvettem, akkor is megnézte, és konstatálta, hogy minden a legnagyobb rendben.
Szóval jövő héten kell telefonálnom, hogy mi lesz. Hiányzik... És egy memento a letört kis cuccról, mármint a másik feléről, mert ami nem tört le, az van a képen :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése